13 oktober 2008

Måndag

Hej vänner.

Min dag
Började med att åka med bussen till skolan. Där var även Jenny och hennes kompis. :) Trevligt trevligt. Sen iaf, så va det att sitta på skolan o vänta tills Alex o Anna skulle komma. Men tiden gick fort när jag satt o pratade med Anton och spelade tetris. haha.
Historiaarbetet blev klart, nu är det bara att öva på det som är kvar.
Mat, sen religion med DAN BANAN! Yeeey. Hur kul som helst. NAAAT. Jadu, kan förklara honom med ett ord; lam! O så visade det sig att Karin, våran ordinarie lärare kommer inte tillbaka förän efter lovet. Waath... Aja, så vi hade iaf han. Lektionen handlade om kristendomen.
Svenskan gick bra. haha. Vi skulle sätta ihop ett drama. Vi var fem personer, och fick att det skulle vara pinsamt. Eller nåt sånt. O så skulle vi sätta ihop ett drama tillsammans med tre saker, t.ex. meteforer, upprepningar osv. Såna saker. Kul uppgift. Jag, Julia, Camilla, Emilia och Johan gjorde om ett gäng som stod o pratade. Två hade festat o hade varit skitfulla typ. I slutet sa jag typ; varför måste man dricka? ahha. För ja ville inte vara den som druckit. haha. xd Egentligen lite på skämt o så, men det va komiskt det här dramat. Kul att göra det. :)


Efter skolan
Tog bussen hem med Stintan. Men även då var Jenny där. :D Skoj. O så ska jag gå ut på promenad med henne snart också. Hon är snäll.

Skolan och jag?
Okej, ska försöka förklara det här jobbiga. Jag är inne i en period då jag är jätteorkeslös med skolan. Jag orkar knappt gå upp för att gå till skolan. Känner jag alldeles för stor press, så får jag panik. Jag förstår varför, sommaren. Men vf kom det nu? Jätte konstigt. I början av hösten kände jag att det va bara skönt att komma till skolan. Men nu orkar jag inte. Jag känner mer och mer press, och allt möjligt. Ush. Jag vet inte.
Nu är det bara 5 veckor kvar för oss till jullovet.
V. 42, 43, 45, 46 är vi i skolan. v.47, 48, 49, 50 är det praktik. V. 51 är vi i skolan. Jag är iaf halva veckan i skolan, sen Uganda. På dessa veckor kommer det vara prov, arbeten, muntliga redovisningar och svenska nationella. Shit. Vi har ju knappt inga veckor kvar känns det som. Och veckorna rusar ju iväg. Men jag hänger inte med helt enkelt. Jag hinner inte med att tänka ens ordet läxa ibland. Jag får prestationsångest över allt jag bara inte kan fixa, över att jag inte får det betyget jag har, eller för att jag helt enkelt inte hinner.... Var är Viktoria nu i telefonen? Kan hon inte säga till mig att, lev livet, du fixar det Clara. Varför kan hon inte det?


Nu ska jag ju strax gå en sväng med Jenny. Våran måndags- sväng. ;)
Ha en bra eftermiddag. Puss Och Kram. /Clara.

2 kommentarer:

  1. Låter inge bra att du känner att orken börjar tryta med skolan! Men det är ju gott att det är lov för dig om bara 1,5 vecka! Då borde du kunna hinna pausa lite och få lite ny energi, tror du inte det?! Men det är ju inte konstigt om du känner dig trött nu, vännen! Precis innan lov brukar man ju känna sig rätt slut, även utan att ha haft den tuffa sommaren som du hade! Du har klarat massa skolsaker hur bra som helst innan i höst, så jag är säker på att du kommer att fixa resten av de veckorna som du har kvar i skolan den här terminen!
    Jag tror på dig, Clara!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du får tillbaka skolglöden Clara min vän <3 Vad skönt att ni inte behöver vara i skolan så mkt, massa praktik och så :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara