25 november 2008

Tiden

Dagens tankeinlägg kommer jag att ägna åt tiden.
Varför går allt så snabbt?


Det känns som att det var igår när jag fick mitt betyg och gick från ljungarumskolan för sista gången. Jag minns känslan att känna sig så stor. Att åka iväg till Sigges Loge och verkligen fira avslutningen. Att fira att man slutat grundskolan.
Plötsligt går jag tredje året på GYMNASIET. Sista året. Shit, vart tar tiden vägen? Var försvann den? Tiden går så himla fort. Se bara hur hösten har flugit iväg, vips så var det snö!


Imorgon har vi den sista egna övningen inför julkonserten. Redan? Redan jul?
Tiden går så snabbt att vi ibland inte hänger med. Jag hoppas för din skull att du tar vara på den tiden du har. Längta inte tills nästa år eller till nästa månad, eller till någon annan dag. Se fram emot den dagen som du har framför dig och ta väl hand om tiden. Den försvinner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara