26 november 2008

Övningen med kören gav mig inte mycket, bara trötthet och en klar och "häftig" känga av en bra (?!) kompis.

Vi var påväg hem och vi pratar om typ samhäll som hon går. haha. Vet du vad hon säger då typ! Nästan rent ut sagt att hon är mycket bättre och att hon har en mycket bättre framtid än mig bara för att jag går media. HAHA. Jag börjar nästan skratta. Livet handlar om så himla mycket mer än karriär och skit. Karriär är en skitsak. Hon har ju inte ens lärt sig hur man beter sig på dåliga dagar eller hur man är mot en kompis.
Dags att lära sig det nu kanske?

Livet går ut på att ha det bra och att leva. Det kan ta slut så grymt snabbt. Och plötsligt så är betyg, skola, kärriär INGENTING mot vad livet är.
Lyssna på mig när jag säger det, för jag skriver inte det här för att jag är arg på henne (vilket jag är också haha), utan jag skriver det därför att livet är så skört och för att jag vill hjälpa dig.

För mig kom det som en chock att livet kan vara så hemskt och skört. Det blir det för alla. Även om jag varnar dig nu så kommer du ändå chockas av det en dag då du märker hur hemskt livet kan vara ibland. Men tänk i alla fall efter lite vad som egentligen är viktigt.

Okej, det är kul att lyckas i skolan, det är roligt att hitta sitt framtidsjobb, men livet är ju så stort. Bara jag är lycklig och har det bra, så kommer jag trivas i mitt liv. Snälla, ta till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara