29 januari 2009

Hinduismen?

Bilden är från Sarahs och Andreas bröllop i somras.

Hej.
Jag vet att det fortfarande är mitt på dagen, jag har skrivit hur många inlägg som helst idag verkligen. Jag vet inte hur jag bär mig åt riktigt. Men det jag tänkte berätta den här gången är hur glaaad jag är, för jag har precis skrivit klart arbetsmiljö och säkerhetsarbetet. Ergonomi handlade det om. Det gick väl hyffsat bra, jag hoppas det gick bra i betygsväg. Jag vet, visst låter jag väldigt inne på betyg? Det är inte bra. Jag är inte sån egentligen, fast jag gillar inte G, men jag är inte den som skryter och måste ha MVG liksom. haha. Den dagen som jag skryter om betyg, tjatar om hur duktig jag är, lova mig en sak, SLÅ MIG! haha.

Nehepp, nu ska jag väl fortsätta plugga, religion den här gången. Hinduismen är verkligen inte min grej. Jag gillar inte religionen. Men det kan ju bero på att jag är kristen. :P haha. Nä men jag kan liksom inte förstå, offra till Gudar osv. Varför så jobbigt och krångligt? Kast-system liksom? Alla är väl lika bra. Nejnej, jag är inte hindu, och ja, så jag kan ju inte veta hur det är att vara det. Jag vet att människor även tycker att vi kristna är krångliga. Ja, det är bara att erkänna ju, det vet man ju. Men grejen är att det är inte så krångligt. Det viktiga är att Gud älskar dig, mig och alla på hela jorden. Han gör allt för oss. Han hjälper oss. Jesus har dött för oss. Så yes, ojdå, en liten predikan. Men jag menar, jag tycker det är viktigt.

Men oj, vad fingrarna skrev på... inte riktigt meningen. Skulle ju plugga. Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara