31 mars 2009

"Är det någon där?" - Marian Keyes

När jag ändå är igång, varför inte ännu ett boktips. :)
Igår när jag och Emil smsade så skrev jag det att min bok var väldigt bra, då skrev han att jag alltid säger så. haha. Men det är nog sant, jag läser bara bra böcker. :) Här är ännu en. För er som inte är Twilight- fans liksom.

”Jag var tvungen att åka tillbaka till New York för att hitta honom. Men det fanns en risk att han inte längre var kvar. En sak var jag i alla fall säker på: han fanns inte här.”
Anna Walsh är ett vrak i allas ögon. Fysiskt nedbruten och känslomässigt omskakad. Hon ligger på soffan hemma hos mor och far i Dublin med bara en sak i huvudet: hon måste tillbaka till New York. New York betyder allt: hennes lägenhet, Det Mest Fantastiska Jobbet Av Alla och utöver det, det mest betydelsefulla, hennes man, Aidan. Men inget är längre enkelt i Annas liv... Det är inte bara de fysiska och själsliga ärren som gör återkomsten till Manhattan komplicerad utan också det faktum att Aidan verkar ha försvunnit. Är det dags för Anna att gå vidare – är det över huvud taget möjligt? Frågorna hopar sig, men en brokig skara av olycksbröder – och systrar – två födslar och ett helknäppt bröllop tycks kunna hjälpa henne att hitta svaren, som kan förändra hennes liv... Dråplig, hjärteknipande och livsbejakande – i den nya romanen visar sig Keyes från sin allra bästa sida! Igen.

Källa:
http://www.norstedtsforlagsgrupp.se/

1 kommentar:

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara