26 mars 2009

Du är min klippa i tider av problem
Du lyfter upp mig när jag faller ner


Det är precis därför som jag är kristen. Alla problem, alla fel, all sorg, alla tårar som någonsin fallit på min kind blir så mycket lättare när jag har Gud vid sin sida.
Så är det i vilket fall som helst för min del. Gud känns liksom som en hand som följer med en hela livet. Han håller mig i handen hela tiden.

Att vara kristen handlar om så mycket mer än att läsa bibeln varje dag, för det gör jag verkligen inte, eller inte heller om att be varje dag, eller göra allting rätt, alltid vara glad, nej, det handlar bara om en sak, enorm kärlek. Gud är alltid där. Han möter problem tillsammans med dig. Han överger dig inte. Han finns hela tiden vid din sida. Det är så häftigt. Coolt rent ut sagt. Jag älskar att vara kristen.

Jag är ett levande bevis på att Gud lever, så mycket, så svårt som mitt liv blev för några månader sedan, utan Gud hade jag aldrig fixat det. Utan hans hjälp så hade allting, sorgen, tagit ännu längre tid än vad det gör nu. Även om jag gråter, så vet jag att jag är buren, han har mig i sin famn. Precis som i fotspår-dikten, när det är svåra tider så håller han mig i sin famn.

Tårar kan falla på min kind, men jag vet att han alltid är här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara