2 oktober 2009

Fotspår i sanden



En natt hade jag en dröm.
Jag drömde att jag gick längs en strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde bilder ur mitt liv fram.
Jag såg på varje bild två par fotspår i sanden:
ett par var mina och ett par var Guds.

När den sista bilden syntes såg jag tillbaka på fotspåren.
Jag upptäckte då att många gånger under mitt liv
fanns endast ett par fotspår. Jag såg också att
detta var under de mest ensamma och svåra stunderna i mitt liv.

Detta bekymrade mig mycket och jag frågade
Gud om detta. "Gud, du sa när jag en gång
bestämde mig för att följa dig, att du skulle
gå med mig hela vägen. Men jag ser att det
under de svåraste tiderna i mitt liv fanns det
bara ett par fotspår... Jag förstår inte varför
du lämnade mig när jag behövde dig som mest?"

Gud svarade: "Mitt kära barn.
Jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig.
Under tiden av svårigheter och prövningar
när du bara kan se ett par fotspår, då bar jag dig.”

1 kommentar:

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara