24 november 2008

Jnytt

En veckas praktik har gått,
jag har förstått mycket av att vara journalist.
Allt handlar om människor. Människor hit och dit, hela tiden.
Hela tiden händer det saker, det är människor som drar och det är de som gör en tidning. Det är människor, din granne, dina kompisar och dina föräldrar som gör en tidning. Det är typ så det är. Jag gillar människor, jag älskar att arbeta med människor på det sättet. Jag har alltid älskat att vara social och alltid pratat med människa efter människa. Här är jag, trean på gymnasiet och valet om min framtid i yrke står framför mig. Är det journalist? Eller är det informatör?


Jnytt.se blir bättre och bättre för varje dag. De på redaktionen är schyssta. Vi har nog börjat känna oss mer säkra nu tror jag. Det känns bra.
Tre veckor med praktik har vi framför oss. Det kommer gå snabbt, så kanske ska man ta tillvara på den tiden istället för att tänka att det är för många veckor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara