15 april 2009

Drömmarnas land

Inatt hade jag en rysligt konstig dröm. Eller egentligen hade jag flera drömmar, tre olika, som jag kommer ihåg.

Första drömmen var att jag sprang vid idrottsplatsen. Jag sprang ifrån något men jag kom inte framåt på nåt konstigt sätt. Jag sprang och sprang men jag kom ingenstans, det kändes jättetrögt på nåt sätt.
Sen drömde jag att vi hade inbrott och haft det flera gånger under den senaste tiden. Vi skulle flytta någon annanstans därför att vi fick inbrott hela tiden. ahha. Jättekonstigt och jag var livrädd typ.
Tredje drömmen var att jag satt vid köksbordet i mitt hus och pratade med Vickan. Jag berättade om inbrotten och att vi skulle behöva flytta. Men det var jättekonstigt, för jag drömde också att hon berättade att folk betedde sig konstigt mot henne nu sen hon hade dött, och sen kommit tillbaka. Asså helskumt.

Det där med att jag sitter och pratar med Vickan är ingenting som jag aldrig drömt innan. Det konstiga är att jag aldrig drömt om att hon inte dog, utan bara att hon kommer tillbaka. Jättekonstigt. Jag tror det är på nåt sätt något önsketänkade längst in i mig eller något liknande. Jag vill det så gärna, men jag vet att det inte går så då blir drömmarna så. Jag gillar inte att drömma. När jag vaknade imorse trodde jag ju på det! Jag trodde på inbrotten och Vickan, men så kom jag på det, nej, det verkliga livet är att jag sover... och precis vaknat upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara