1 september 2009

Ett något seriösare inlägg

Idag när jag gick ut och gick med Sarish så pratade vi lite om det här med vad jag vill bli.

Journalist - Informatör

Jag vet inte. Jag vet att jag verkligen inte behöver veta det än, inte riktigt än. Men jag tänker ändå mycket på det liksom.

Journalist, det är drömmen. Min egna lilla dröm är att skriva på en tidning och ha en egen sorts spalt eller krönika som alltid finns där liksom. Jag vill bli en förebild för människor. Men det finns ju knappt inga tidningar här i Jönköping, där jag vill bo? I alla fall inte såna tidningar som skulle kunna tänka sig ha med en som skriver krönikor. Ellerhur?

Informatör, det är drömmen efter det. Men ändå inte en dröm på samma sätt. Utan det är mer något som jag vill göra i framtiden, som jag vet om att det kommer att fungera. Något som jag kommer att ha roligt med. Jag menar, varje företag nästan behöver ju en informatör. Den håller koll på all information, extern och intern och det verkar sjukt kul. :) Men ändå så är det spalten som är min dröm. Det där med att vara förebild. Att skriva för att andra ska må bra av att läsa mina artiklar. Fy vad nice det hade varit! Men var finns då jobb för mig?

Nu kommer ni säkert tänka att man ska tänka på sin dröm bara. Följa drömmen och hjärtat och inte tänka så med framtid och jobb. Men jag gör det. Det måste man väl? haha. Ge förslag på hur man kan göra, är ni snälla.

Men bara det här med att ha blogg. Jättekul. Även om jag har ynka 16 läsare, kanske 20 ibland, men ibland också bara 5. haha. :D Jag tycker det är kul ändå att skriva och bara skriva för att få ur mig saker. Samtidigt som en annan människa kanske känner igen sig osv. :)

Lite tankar bara... skönt med blogg ibland asså. :D
Godnatt skönheter! Puss

1 kommentar:

  1. Du kan ju frilansa Clara! Då kan du bo i Jönköping och ändå kunna skriva för andra större tidningar från typ stockholm : ) För du skriver verkligen jättebra!

    SvaraRadera

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara