24 september 2009

Glädje är något speciellt för mig. När jag var liten var jag ofta den som sprang omkring och var glad, brydde mig inte speciellt mycket om att jag kanske var pinsam, ahha, utan bara var glad. Ja, det var när jag var barn i för sig. När jag blev äldre fortsatte jag att vara glad såklart. Jag älskar att skratta. Jag älskar att le åt människor och att få glädja människor. Kanske speciellt vänner.

Det är inte allting som man kan sprida så lätt som just glädje. Visst är det så fruktansvärt enkelt att sprida? Det är bara att le mot en människa, så kanske den också blir glad. En annan gång kan det hända att jag är lite deppig eller ledsen, då kanske min kompis sprider glädjen till mig istället.

Man kan också bli glad för så mycket olika. Det finns ingen som kan bli glad för exakt samma sak, i exakt samma sekund. Visst är det härligt? Vad blir du glad för? Jag kan bli glad när jag lyckas med saker eller när jag inser efter ett tag att jag kan klara av mycket mer än vad ja tror ibland. Men jag också bli glad när jag får lön, eller hittar ett par snygga jeans. Ibland kan man ju bli glad för den mest ytliga saken, och ibland något lite djupare.

"Glädjen är som ett ljus - tänder du det för andra faller skenet tillbaka på dig själv"
Carit Etlar

Ville bara dela med mig av lite tankar... Det var ungefär de här tankarna som jag hade min muntliga redovisning om. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara