29 september 2009

Häromnatten drömde jag den där drömmen igen, fast som vanligt, i en annan form. Den här gången, hon i ett skitstort hus med skitsnyggt rum. O som vanligt, hon var vid liv efter att hon dött. Önsketänkande? Varför kan jag inte bara sluta drömma. Dagen blir bara förstörd när jag inser att det bara var en dröm, inte verklighet. Hur länge ska drömmarna komma med jämna mellanrum? Hur länge ska de tynga ner mig?

Att drömma sådär, det gör mig förvirrad och deppad dagen efter, men samtidigt så är det så himla skönt att drömma om henne. Se henne, så levande, prata med henne, fast i drömmen. Jag kan inte förklara. Men på något sätt så känns det som att så länge hon finns i mina drömmar, så finns hon fortfarande vid liv. Eh? Så kan man ju inte säga. Men så länge som hon finns där i drömmen kan jag få tro det ibland, att hon fortfarande lever. Och det är för en stund ganska skönt.

2 kommentarer:

  1. Hmm.. jag skulle vilja drömma sånna drömmar om henne! Ibland kan jag dock uppleva att jag ser henne i en folksamling men...så visar det sig alltid att det inte är hon bara någon som hade liknande scarf eller hårfärg eller så.. men jag vill inte bli av med de upplevelserna, det gör henne ihågkommen o levande på något sätt..jag förstår precis vad du menar! <3

    SvaraRadera

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara