29 september 2009

Det är höst nu mina vänner...

Och vad tycker ni om det?
För mig är höst ungefär mörker, frost, tända ljus, tänka, frysa, mysa... Jag har en ganska positiv känsla till höst tror jag ändå. På hösten är det ett stort OK till att vara deppig och till att vara lite nere en dag eller två i rad. Det är okej att ligga inomhus under täcket och bara slappa. Det är skönt tycker jag. Det hissar vi med hösten.

Men det finns också det där eviga mörket, det kan man både hissa och dissa. Hissa: Man kan ligga inne och mysa under en filt med tända ljus vid TV:n. Dissa: Att det är mörkt så mycket, på morgonen när man vaknar och ganska tidigt på kvällen. Man blir liksom trött av det.

:) Idag på morgonen var det sådär kyligt och mysigt, jag tog på mig min stickade tröja och satte mig med värme i sätet i bilen på väg till skolan. Det var lite känsla i det nästan... Pappa fick skrapa rutan för all frost som hade varit under natten. :) Är det inte lite mysigt ändå?

Jag tror att man måste lära sig att se positivt på hösten, och ta fram det som är mysigt och bra med den. Att kolla ut genom fönstret o se de där vackra höstfärgerna... :)
Jag vill önska er alla en mycket trevlig höst! En stor kram. :D

1 kommentar:

  1. Jag önskar dig en trevlig höst tillbaka! Jag har bestämt mig för att denna hösten ska bli den roligaste i mitt liv! I flera dagarn nu har jag mått skitbra o skrattat o verligen trivts med att vara jag! Jaa..man måste lära sig se positivt på hösten..det har du helt rätt i!

    SvaraRadera

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara