7 september 2009

Praise you in this storm

Ännu en gång nämner jag den här låten. Den är grymt bra. Den är låten, den beskriver tro för mig. Ibland är det tufft och vi ser inte Gud. Jag kan med ärlighet säga att jag ibland kan tänka, finns du verkligen? Det kan jag säga. För det kan nog alla skriva under på. Det är bara svårt att erkänna ibland... Det finns vissa stunder som är svåra, så är det för alla. Det viktiga med tron på Gud för mig är inte bibeln, be hela tiden eller vad som helst som folk kan tro ibland, haha, utan det viktiga är som i den här låten. Det är inte det att han tar bort ondskan i världen eller att han helt plötsligt kan trolla, utan han hjälper oss när det är tufft, han ger oss sin hand.

Gud hör dig och mig, han ser dig och mig och han bär oss i sin stora hand.

För några veckor sen när jag jobbade så råkade diskutionen om Gud komma upp mellan två av de som jobbade. De var sist kvar, och jag också. Efter ett tag så var det en tjej som sa att hon kände en tjej, därav hennes syster dog i en bilolycka. Ja, hon sa till och med Viktorias namn. Då var det som att en sten kastades i mitt hjärta. Där satt jag på jobbet, och en tjej börjar prata om det när hon pratar om Gud. Självklart har jag så många gånger tänkt, även jag, att varför gjorde inte Gud nånting? Och jag har faktiskt inget svar på detta. Men jag tror bara att Gud inte kan stoppa sådant alltid, han försöker, han finns där till hands för oss alla, han tröstar och han hjälper oss. (Säg gärna din åsikt om det är så att du nu tänker, vad tänker hon med egentligen??) Om någon gång vet ett svar på varför det händer onda saker i världen, ge mig det då. haha. Läs låten noga. Den är fin och betyder mycket.

I was sure by now,God, that You would have reached down
and wiped our tears away,
stepped in and saved the day.
But once again, I say amen
and it's still raining
as the thunder rolls
I barely hear You whisper through the rain,
"I'm with you"
and as Your mercy falls
I raise my hands and praise
the God who gives and takes away.

And I'll praise you in this storm
and I will lift my hands
for You are who You are
no matter where I am
and every tear I've cried
You hold in your hand
You never left my side
and though my heart is torn
I will praise You in this storm

I remember when I stumbled in the wind
You heard my cry to You
and raised me up again
my strength is almost gone how can I carry on
if I can't find You
and as the thunder rolls
I barely hear You whisper through the rain
"I'm with you"
and as Your mercy falls
I raise my hands and praise
the God who gives and takes away

And I'll praise you in this storm
and I will lift my hands
for You are who You are
no matter where I am
and every tear I've cried
You hold in your hand
You never left my side
and though my heart is torn
I will praise You in this storm

I lift my eyes onto the hills
where does my help come from?
My help comes from the Lord, the maker of heaven and earth
I lift my eyes onto the hills
where does my help come from?
My help comes from the Lord, the maker of heaven and earth

And I'll praise you in this storm
and I will lift my hands
for You are who You are
no matter where I am
and every tear I've cried
You hold in your hand
You never left my side
and though my heart is torn
I will praise You in this storm

/Clara. :)

2 kommentarer:

  1. Åhh, den är så fin! Låten betyder tro för mig med. Tro och hopp! Det är jobbigt att höra om saker och ting, men något man måste lära sig att hantera. Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Sjukt fin sang! Maste jag verkligen lyssna pa, texten är underbar!

    SvaraRadera

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara