12 oktober 2009

Val i livet

Om jag inte skulle suttit här och försöka att plugga, vad skulle jag gjort då? Jag vill inte tänka, om jag inte skulle suttit i skolbänken direkt efter studenten, hur hade det varit då? Jag vill inte tänka så. Men det gör jag ändå.

Om jag inte hade varit i skolan, då hade jag gått bibelskola. Hade jag varit tillräckligt engagerad då? Nej. Det hade jag inte. Det var därför som jag grät och stirrade innan jag fick veta att jag hade kommit in på urval 2. Det var det här jag ville.

Men det är klart att man undrar, hur skulle livet se ut utan stress och nervositet inför tentor och arbeten? Och betyg? Och skola? Hur skulle det se ut? Hade jag verkligen trivts på SVF bibelskola, när det här var det jag ville? Det jag alltid velat.

Det kan jag aldrig veta. Vi kan aldrig veta hur våra val påverkar oss och vår framtid. Vi kan aldrig veta om vi gjorde rätt. Det är bara en sak vi kan göra, försöka att göra det till rätt val.

1 kommentar:

  1. Bra sagt Clara! Om det inte är rätt o om man tvivlar så får man göra det till rätt val :D

    SvaraRadera

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara