20 december 2008

I Uganda, Lördag

Hejhej.

Nu sitter jag här i Uganda. :)
Tänkte bara skriva lite om hur allt är med mig och familjen, om någon är intresserad. :P haha.

Vädret är helt okej. I eftermiddag har det varit skitvarmt, ASBRA. Rätta takter. Men däremot så var det regn imorse. ;P Men det får man räkna med, växlande väder.

Resan hit gick ganska fint. Eller ja, om man räknar bort att jag fick fullständig lock för öronen, var jätteförkyld, lång resa o sånt. :P hehe. Men ja, vi är ju iaf framme!
Vi kom fram efter typ 24 timmar resa till Entebbe, flygplatsen. Vi bodde på ett hotell första natten.
Igår åkte vi till Masaka. Där var det julfest med UCC (Uganda childcare). Det var nice. Lekar, äckelpäcklig mat, god fika, trevliga och glada människor. :)

Sen var vi hemma på kvällen. Vi bor ganska mycket ute på landet... Men det, det funkar.
Idag har vi varit på ett barnhem som UCC har. Det var mysigt. Barnen är ju så himla söta. Jag fick en go favorit som jag hade jämte mig nästan hela tiden. ;P

I eftermiddag har vi varit hemma. :D Jättemysigt. Vi har SOLAT ;) och det är riktigt nice. Jag och resten är röda som kräftor, men annars. :P haa. Vi blir nog bruna snart.
O så har jag lekt med grannbarnet Gloria, jättesöt flicka. Hon springer här o sätter sig i knät. Jag målade med henne nyss. Hon är så söt.

Med mig är allt helt okej. Asså det var skit att ställa om sig till den här miljön och allt. Jag längtar väl hem en hel del. Men idag är det typ bättre. Nu när jag har lekt med barn och haft väldigt kul så har det kännts mycket bättre. Men annars måste jag ju vara ärlig och säga att det är ganska jobbigt. Men det fixar sig. ;) Vi kommer nog vänja oss vid allt.

Jag saknar hemma. Sverige. Mest av allt, Emil. Ush, känns som tortyr. hahah. Men det är bra annars. :)

Ha det jättebra alla svenskar!!!! BYEBYE. KRAM /Claire

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara