23 december 2008

Äventyret på måndagen

Hejhej.

Nu sitter jag här igen, framför datorn. :P Men det är trevligt.
Mejlar med Emil, jag saknar honom så mycket... <3

Angående kommentarerna som jag hade fått, en av Jessika och en av Lovisa. Jo allt är bra här i värmen. :P haha. Men bilder... internet är segt här, så jag lägger upp bilder när jag kommer hem, MASSVIS. :D hehe.

Idag är jag och Anna hemma på förmiddagen. Anna mår lite dåligt, stackarn. Så vi är hemma här idag på förmiddagen. Det är ju faktiskt ganska skönt o så att bara slappa också.

Japp, dagarna går ju framåt med snabb fart. Nu känns allting mycket bättre. Jag har liksom vant mig vid allting. Tur är väl det, för vi har massa dagar kvar.
Imorgon är det julafton... och ja, inte så mycket mer än namnet. haha. Nejdå, jag skojar bara, vi ska på middag på kontoret. På förmiddagen skulle vi ta det lugnt. Låter som en bra idé.


Igår var vi ute på värsta äventyret! HAHA. Nu kan vi nog skratta åt det, men asså igår, det va lite panikartat.
Vi var på en skola igår. Egentligen har barnen lov nu ända till februari, men de kom dit ändå, för att träffa oss. :D
Där fick vi äta, leka med barnen, gå runt och se deras by, träffa Annas fadderbarn, åka en båttur i Victoriasjön... Det var ju trevligt att vara där. Igår var det jättevarmt ute. Så nu har jag ungefär bonnabränna. haha. Det roligaste är att jag hade en tshirt som det är en rund ring öppet på ryggen. Ja, ni kan ju tänka er själva kanske. ^^

När vi skulle hem så skulle vi hjälpa en kvinna som hade fått tvillingar för fem dagar sedan, och blött ända sedan dess. Om man gör det, så kan man dö, så vi tog med henne i våran bil. Men inte bara henne, utan pappan, bebisarna, en till kvinna, hennes bebis och ett till barn. Så yes box, vi fick inte plats i bilen. Här i Afrika är det vanligt att man sitter på flaket, det fick vi göra. Inte i en kvart, utan i MINST 1 timma! haha. Ja, då kände man sig riktigt illa ute.

Men vi kom hem! Yes. ganska sent i för sig. Men iaf, dramat slutade med att vi till slut fick komma till kontoret. Där fick vi en macka och en dricka. Sen åkte vi och åt på en restaurang, som hade riktigt bra mat faktiskt. Det var gott. Det godaste på länge. ;P haha.

Men ha det så bra. GOD JUL önskar Clara! Kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara