23 januari 2009

Njurbecksinfektion

Idag har jag varit sjuk i en vecka... eller ja, det vet jag egentligen inte. Men det värsta som jag kännt av började för en vecka sen.
Allt började på Annas examensmiddag. Kul va? Hela familjen och Emil var på Annas examen i Göteborg. Efter det skulle vi äta på en restaurang. Där började det... jag spydde runt fyra gånger på en timma eller vad det kan ha varit... och hade asont i vänstra sidan.
Vinterkräksjukan trodde vi.

Trodde vi jah! Ända tills det hade gått till måndag och Clara fortfarande spydde hur mycket som helst. Jag kunde inte äta eller dricka någonting alls typ. Inte ens vatten. Suck. Iaf, i måndags började vi fundera på att ringa sjukhuset, men njae, det är ju säkert bara magsjuka tänkte vi.

Tisdagen kom och jag mådde skitdåligt. Jag kunde inte äta eller dricka så jag var helt matt och utslagen, sov hela dagen, hade sån smärta i vänstra sidan att jag nästan låg och skrek. O så kom febern. 40 grader. Mamma ringde till Norrahammar vårdcentral som sa att vi var tvungna att ringa till infektionskliniken, det gjorde mamma, och de sa att vi var tvungna att komma dit och lägga in mig. De trodde det var malaria...

Vi kom dit. De tog prover hit och dit, och jag blev inlagd. Jag fick dropp. Och tack vare näringen från droppet blev jag snabbt mycket bättre. Då var jag inte lika matt och så längre... och jag slutade även spy och kunde börja äta.

I onsdags fick vi veta vad det var.... NJURBECKSINFEKTION. Eller ja, de antog att det var det, allting visade på det. Jag antar att du inte förstår var det betyder. :P Men det är en urinvägsinfektion som gått ända upp till njurarna. Ja, ganska allvarligt. Men nu är det helt okej.


Jag är fortfarande yr, matt och har fortfarande ont i njurarna (vänstra sidan var ju att jag hade ont i njurarna)... Jag äter penicilin så det går nog över om några dagar typ.... Det får vi hoppas om man säger så! Men att ligga på sjukhus, det är inte riktigt en grej för mig. Det är det nog inte för någon...

Ha det fint vänner. Puss

3 kommentarer:

  1. Usch usch!! Fy vad jobbigt du! Skönt att du mår bättre. Kramkram

    SvaraRadera
  2. Usch för att vara sjuk! Jag ska be at du blir jättefrisk snabbt! Ta hand om dig! Kramar

    SvaraRadera
  3. oj:S lÅter inte alls kul! Har inte hunnit läsa din blogg på ett tag så visste inte om det, men tur att de är bättre med dej nu! Låter inte alls roligt, och särskillt inte att ligga inlaggd på ett läskigt sjukhus :S
    Ta hand om dej sötnos <3 du är saknad! puss

    SvaraRadera

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara