25 mars 2009

Våffeldagen

Förr kallades denna dag, som var en helgdag, för vårfrudagen efter titeln vår fru för jungfru Maria. Vårfrudagen har i folkmun omformats till våffeldagen, vilket gett upphov till seden att äta våfflor denna dag.


(Bild och text Källa: Wikipedia)



Denna dagen är det våffeldagen. Underbart gott måste jag ju erkänna. När jag kom hem från jobbet hade mamma gjort världens godaste våfflor. :D mums. tack tack tack snälla. :D Blev superglad, trots att det var jag som önskat detta :P för jag trodde inte att jag skulle få det. :) Men yes, våfflorna stog där så fint. <3 MUMMA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en hälsning :) Svaret kommer i din blogg om du har någon. Annars kommer den i samma inlägg som du skriver din kommentar i. :)

Ha det så bra! Tack. Kram/Clara